top of page
EC-VANZELFSPREKEND_!-WKVDJMZ-filmopnames-5262.jpg

Week van de Jonge Mantelzorger 2024

Download nu de campagnematerialen van de Week van de Jonge Mantelzorger!

Wil je nu zorgen dat niemand de Week van de Jonge Mantelzorger 2024 gaat missen?

 

Door het formulier hieronder in te vullen krijg je toegang tot al het campagnemateriaal voor de Week van de Jonge Mantelzorger 2024. In deze toolkit vind je offline- en online producten die je tijdens de week van 1 tot en met 7 juni kunt verspreiden binnen jouw organisatie. 

 

Meer dan je denkt

‘Meer dan je denkt’ is bedoeld om mensen bewust te maken van jonge mantelzorgers en hun zorgen. De campagne laat ook zien wat jij zelf eventueel voor hen kan betekenen. Het richt zich op iedereen in hun omgeving, van buren tot leraren, van vrienden tot voetbaltrainers. Een klein gebaar, zoals vragen hoe het gaat, doet al meer dan je denkt!

​

De toolkit bevat:

  1. Twee campagnevideo’s

  2. Vier campagneposters

  3. Social media afbeeldingen en animaties

  4. Social media handleiding met tekstuele content: kant-en-klare social media posts

  5. Posters met tips, opgesteld door jonge mantelzorgers

  6. Stickers

  7. Activiteitenposter, deze is zelf te bewerken met lokaal aanbod (bewerkbaar)

  8. Kant-en-klaar persbericht voor lokale media (bewerkbaar)

 

Online

Tijdens de Week van de Jonge Mantelzorger worden er twee campagnevideos gelanceerd die je kunt delen op social media. Daarnaast zijn er verschillende animaties, social media posts en banners beschikbaar. In de toolkit zit ook een document om je op weg te helpen met het posten van de campagne content. We vragen iedereen om de content-planning door te lezen en aan te houden voor een grotere slagkracht. 

 

Offline

Ook zitten er verschillende bestanden voor posters, stickers en ansichtkaarten in de toolkit die klaar zijn om gedrukt te worden. Er zijn maar liefst 4 posters beschikbaar, ieder met een verschillende ‘Meer dan je denkt’ slagzin. Daarnaast is er ook een poster met tips van jonge mantelzorgers.  

​

Embargo campagnemateriaal (producten 1 t/m 4): 1 juni
Om gezamenlijk een grotere slagkracht te creëren verzoeken we je om het materiaal pas vanaf 1 juni online en offline te verspreiden. Met uitzondering van de activiteitenposter, persbericht en de ‘coming soon’ afbeelding (zie hieronder). 

 Houd de social media handleiding aan voor de exacte momenten van online verspreiding.

​

  • De toolkit mag niet worden gebruikt voor commerciële doeleinden.

  • De campagnevideo’s, -posters en social media materialen uit de toolkit mogen niet bewerkt worden (producten 1 t/m 6). De activiteitenposter en persbericht mag je daarentegen wel bewerken (producten 7 & 8).

  • Activiteitenposter, persbericht en logo Week van de Jonge Mantelzorger zijn vanaf 22 april inzetbaar

 

Persoonlijk tintje? Dat kan!

Alle producten zijn voorzien van de algemene website en het logo van de Week van de Jonge Mantelzorger. Organisaties en gemeenten bieden we tegen een kleine vergoeding van 135 euro de mogelijkheid om de campagnevideo's en posterbeelden te personaliseren met diens logo en website. De ansichtkaarten worden gepersonaliseerd met contactgegevens en logo's zodat zij zich lokaal kunnen profileren met het campagnemateriaal.​

 

Mocht je interesse hebben, dan kun je je aanmelden via deze pagina. 

Downloadformulier
bottom of page